Veilig Mailen


Voor de advocatuur, bestuursorganen, organisaties en partijen bij zaken tussen studenten en hun onderwijsinstelling bestaat de mogelijkheid om processtukken aan te leveren via Veilig Mailen.

Wilt u via Veilig Mailen stukken aanleveren bij de Afdeling bestuursrechtspraak, dan kunt u kiezen uit twee mogelijkheden:

In beide gevallen gelden er spelregels met betrekking tot de opmaak van het Veilig Mailen-bericht en de bijlagen die u wilt aanleveren. Deze omvatten bijvoorbeeld regels voor het invullen van het onderwerp, de tekst in de mail, het formaat, de maximale grootte en de naamgeving van de bijlagen. Wij verzoeken u de spelregels goed door te nemen en deze toe te passen op het Veilig Mailen-bericht en de bijlagen.

Als u nog niet eerder via Veilig Mailen stukken heeft ingediend bij de Afdeling bestuursrechtspraak, test dit dan ruim van tevoren om te voorkomen dat uw stukken niet tijdig worden aangeleverd.

Contact

  • Heeft u meer toelichting of hulp nodig? Stuur dan een mail naar [email protected], dan nemen wij contact met u op.
  • U kunt ook telefonisch contact opnemen. We hebben het ondersteuningsnummer voor het digitale portaal ‘Mijn Zaak’ (070 - 426 4500) ook opengesteld voor ondersteuning bij Veilig Mailen. Kies voor optie 1 in het keuzemenu en vraag om ondersteuning bij Veilig Mailen. U zult in de meeste gevallen niet direct te woord worden gestaan, maar worden teruggebeld op een later tijdstip.
  • Als uw termijn dreigt te verstrijken en Veilig Mailen lukt niet, kies dan voor een alternatieve route om uw stukken aan te leveren, zoals de fax of per post.

Over Veilig Mailen met de Raad van State zijn spelregels opgesteld.