Staatsraden Bult-Spiering en Heerma van Voss nieuwe sectievoorzitters Advisering
Gepubliceerd op 2 juni 2025
Met ingang van 1 juni 2025 zijn dr. W.D. (Mirjam) Bult-Spiering en mr. G.J.J. (Guus) Heerma van Voss de nieuwe sectievoorzitters bij de Afdeling advisering.
Staatsraad Mirjam Bult-Spiering is voorzitter geworden van sectie I en volgt in die functie staatsraad Richard van Zwol op. Staatsraad Guus Heerma van Voss is de nieuwe voorzitter van sectie III en volgt in die functie staatsraad Frank de Grave op die met ingang van 1 juli met pensioen gaat.
De Afdeling advisering bestaat uit vier secties. Elk advies wordt voorbereid door een sectie. Iedere sectie behandelt de voorstellen van drie of vier ministeries. De Afdeling advisering stelt de adviezen vervolgens vast in de plenaire vergadering op woensdagmiddag.
